October mood.

[EN]

It’s officially October and it’s enough to just look outside to notice the change of season. Since Saturday night the weather has changed suddenly changed. On Saturday we had nice weather with sunshine and then in the night it started raining, the temperatures have dropped and my body already feels this change. I’m very sleepy and I feel tired most of the time. This wet and cold weather and the lack of sun are really not on my taste. I can only hope that if someday I’d need to move in a country where it rains a lot, the air is wet and most of the time the sky is grey I would eventually get used to it.

On a more cheerful note, I did enjoy my time on Saturday. I even went for a walk in the forest with 2 of my friends and I took some pictures of autumn bathing in sunlight 🙂 I hope the weather gets better until this weekend as I’ll be leaving again with my parents on Saturday to visit some friends in Serbia. If not, I’ll be sharing with you melancholic photos with rain 😀

[DE] Es ist ofizielle Oktober. Es ist genug auf dem Fernster zu schauen und man merkt sich die veränderung des Jahreszeites. Seit Samstag Nacht das Wetter hat sich geändert. Am Samstag hatten wir so schönes Wetter, die Sonne scheinte und danach am Nacht hat es angefangen zu regnen, die Temperaturen sind verringert. Mein Körper fült auch diese veränderungen weil ich mich sehr Müde und Schläfrig fühle. Ich mag nicht dieses kalte Wetter mit Regen und keine Sonne. Ich kann nur Hoffen das wenn ich eines Tages umziehen sollte in ein Land im den es die meiste Zeit regnet und nur wenig sonnen Licht ist das ich mich dran gewöhne.

Auf einem mer frölichen Anmerkung, ich hatte eine wunderbare Zeit am Samstag. Ich war ein bisschen in der Wald spazieren gegangen mit zwei Freundinen und ich hab auch ein par Fotos gemacht von den Herbst der gebadete im sonnen Licht. Ich hoffe das bis nächsten Wochenende wird das wetter besser den ich muss mit meine Eltern einige Freunde besuchen im Serbien und ich will nicht zurück kommen mit Fotos von Regen und solche Sachen.

 

IMG_6157 watermark small

IMG_6288 watermark small

IMG_6294 watermark small

IMG_6301 watermark small

IMG_6299 watermark small

Bazos - 28 Sept (109) small

Advertisements

10 thoughts on “October mood.

  1. Like always you know how to send a message trough your photos. Awesome work!
    I know, the weather is killing me too. Even if I love the rain,the coolness is killing me. I think it would be hard to adapt to this kind of weather, for a person who have seen a lot of shinny days.

  2. So schöne Bilder von einem goldenen Oktober. Danke!
    Schade, dass es jetzt bei Euch regnet. Hier in Hamburg (Deutschland) scheint seit Tagen die Sonne. Aber kalt wird es Nachts trotzdem schon und ich spüre es auch in den Knochen. (Müdigkeit und erhöhter Teekonsum 😉 )
    Viel Spaß in Serbien – mit gutem Wetter und schönen Fotomotiven!

    Alles Liebe!

    1. Hallo Stefanie 🙂
      Ich bin froh das du meine Bilder magst. I ch werde am ende October Hamburg besuchen, hoffentlich wird dan auch die Sonne scheinen,
      Ich wunsche dir ein schonen Tag! 😉

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s